Thursday, February 23, 2012

lagi 2hari

owh..
arinie 2012/2/22.
banyak nye number 2 =)

dan ade 2hari lagi before presentation.
present ape?

susah nak diterangkan dalam satu perkataan.sebab saya tak tahu ape maksudnya dalam BM nor BI ;) in Japanese it says 主務職発表。which should be explain as...

presentation on apa yang telah anda jalani semenjak masuk kerja 2tahun yg lepas.
contoh,mcm saya,saya bekerja as r&d on metallic nano technology,so my present nnt is about copper nanoparticles used in electronic.lepas habis presentation ni nanti,saya akan di naikkan dari new face kepada mid-career officer.macam naik pangkat juga,tapi biase2 jer..gaji naik ciput jer ;) bonus still same..

pajam celik dah 2tahun bekerja.
susah nak cari duit sendiri...imagine orang yang dah kerja 20,30tahun.macam mana nak dapatkan motivation untuk kerja that long? baru 2tahun dah banyak betul mengeluh.
start jer kerja on Monday, dah fikir2 weekends nak buat ape..baru Wednesday, dah tak sabar2 nak tunggu Saturday..bila dah Sunday night,alangkah best nye if esok cuti...nak cuti jer;)
tapi nak gaji n bonus banyak?! mane adil, takde kerja yang senang...

kerja sekarang, buat experiment, meeting, tulis report, tulis patent, present itu ini,
takde banyak jumpa2 org..actually nak kerja yang banyak jumpe client, pakai kot, duk dalam aircon;) yang sekarang, pakai work clothes(warna gray) hari2, kdg2 pakai helmet, hari2 pakai topi, safety glasses, sebulan sekali masuk clean room, tengok microscope...itu jer. hehe....

betul lah org cakap,
impian tak semesti nya kenyataan.
yang kita idam itulah yang susah nak capai.

tapi....

saya suka kerja sekarang =)
sebab saya punya cita2 adalah untuk menjadi engineer.
dan Tuhan telah tolong makbul kan cita2 dan hasrat saya.

harap presentation on 24Feb ni akan lancar.
berdebar jugak,でもファイト!

gagap tu sket2 jer yer zaf ;)

1 comment: